wtorek, 1 września 2015

Najciekawsze PREMIERY miesiąca! - wrzesień 2015

A więc mamy wrzesień. Dla jednych to powód do smuteczku, dla innych do radości. Mówię tu o książkoholika, bo po wakacyjnym przestoju wydawnictwa ruszają pełną parą oferując falę premier książkowych. Tylko jak to wszystko ogarnąć?! Nie bójcie się, przygotowałam dla was kalendarz najciekawszych premier tego miesiąca. Dzięki niemu nie tylko nie przegapicie premiery, ale będziecie mogli zaplanować czas na czytanie...




Oczywiście moje zestawienie jest subiektywne. Spośród wszystkich wrześniowych premier i nowości wybrałam dwadzieścia cztery, którymi jestem najbardziej zainteresowana. Podane przeze mnie daty premier są orientacyjne i mogą ulec zmianie.

Na początek chcę zwrócić waszą uwagę na prawdziwy rarytas dla miłośników grozy, czyli kolejna pozycje z serii Biblioteka Grozy Wydawnictwa C&T. Tym razem swoją będzie można odkryć mroczną stronę Arthura Conana Doyle'a w zbierze opowiadań "Dziwne zjawiska". Dla mnie to pozycja obowiązkowa.  W tym miesiącu pojawi się także kilka wznowień o których warto pamiętać. Kolejne tomy Mrocznej Wieży Stephena Kinga oraz komiks z tej serii. Ja szczególnie czekam na "Wiatr przez dziurkę od klucza", bo chce jeszcze raz to przeczytać.  Do mojej kolekcji dołączy także kolejny tom opowiadań Gaimana "Rzeczy ulotne" - zakochałam się w tych pięknych okładkach! Wrzesień to również wznowienie książki Mastertona "Demony Normandii" oraz "Harry Angel"  W. Hjortsberga (Mama w domu czytelnika, który uwielbia kryminały paranormalne, więc już zapisał się na przygody detektywa Harolda Angela).
 
Wiele razy (literacko) byłam na Marsie, ale myślę że jeszcze jeden raz nie zaszkodzi, prawda? Z tego powodu zwróciłam uwagę na "Dżunglę", która opowiada o kolonizacji czerwonej planety i trudach jej terraformacji. Lubię klimaty sci-fi, szczególnie jeśli połączone są z wątkami post-apokaliptycznymi, dlatego też z niecierpliwością czekam na premierę książki Podlewskiego "Głębia. Skokowiec". Mam nadzieję, że wszechświat Głębi naprawdę okaże się pełen niezwykłych tajemnic. Gdzieś w drodze poszukiwań, wpadła mi w oko "Agenda 21". To pozycja dla lubiących tematykę globalnych spisków oraz wizji lepszego świata, który wcale lepszym się nie okazuje. Zaznaczę również, że książka nie bez powodu nosi swój tytuł.

Niedawno ukazała się epicka opowieść Dana Simmonsa "Terror", a już w tym miesiącu pojawi się jego "Hyperion" w nowym wydaniu od wydawnictwa MAG. Jeśli ktoś lubi dobrą, ambitną fantastykę to na pewno śledzi nowości z serii Artefakty. Ja chciałabym znaleźć czas, aby przeczytać powieść "Na fali szoku" Brunnera. Bohater tej historii potrafi zmieniać osobowości. To kawał naprawdę dobrego science fiction. Jednak jeśli ktoś preferuje coś lżejszego, to pod koniec miesiąca pojawi się powieść "Restart". Jest to historia dziewczyny, która umarła i powróciła jako Restart. Zapowiada się na pewno dużo efektownej akcji.

Do pobrania i zapamiętania :)


Z książek niebeletrystycznych, "To tylko dzieci. Narodziny dobra i zła" to moje absolutne must have. Paul Bloom jest wybitnym psychologiem, który w swojej książce sięga do genezy dobra i zła w człowieku. Wskazuje, że istnieje proces przejścia z prymitywnej moralności do czegoś więcej. Szalenie jestem ciekawa jego badań.  "Po bandzie, czyli jak napisać potencjalny bestseller" to już pozycja mnie ambitna, ale jeśli marzy się o karierze pisarza, to warto dowiedzieć się jak inni zdobywają szczyty popularności. Zastanawia mnie tylko czy faktycznie w książce jest coś odkrywczego, czy to znów kolejny poradnik po przeczytaniu którego żałuje się wydanych pieniędzy. Cóż, zalecam ostrożność i najpierw potrzymać  książkę w łapkach, a dopiero potem kupować. W drugiej połowie miesiąca pojawi się też gratka dla wielbicieli mistrza Pratchetta. Craig Cabell opowie o jego życiu i pracy z magią w tle. We wrześniu powinna również ukazać się książka dla kinomanów oraz fanów literatury szwedzkiej, duńskiej, farerskiej, islandzkiej i fińskiej, czyli "Od Ibsena do Aho".  

O premierze powieści Stefana Dardy to chyba nikomu nie trzeba przypominać. Pod koniec miesiąca będzie można kupić  kryminał"Zabij mnie, tato".  Podobnie wyczekiwana jest premiera kolejnej książki Gołkowskiego o Stalowych Szczurach."Chwały" można się spodziewać około 25 września. Nie powiem, czasem lubię przeczytać coś emocjonującego i wzruszającego, dlatego moją uwagę przykuła historia "Dziewczyna w ciemności". To pamiętnik dziewczyny, której przeznaczeniem stała się ciemność. Dziwna choroba zmusza ją do ukrywania się w mroku. Ciemność powoli zaczyna wkradać się do jej umysłu i duszy. Wynalazłam również ciekawą pozycję dla tych, którzy chcieliby coś poczytać o współczesnej młodzieży. Ostatnią dobrą książkę o tej tematyce przeczytałam w wykonaniu Melissy P. ("Zapach twojego oddechu"). Jestem jednak Poszukiwaczką, więc nigdy nie przestaje mieć nadziej na odkrycie czegoś nowego. Czy "Klucze" to kolejna literacka beja, a może otwierają one drzwi do nieznanej nam perspektywy patrzenia na świat? Jest jeszcze jednak książka-zagadka dla mnie: "Czarne Skrzydła Aniołów". Zaintrygowała mnie, będę musiała przyjrzeć się jej bliżej.

Dla mnie najgorętszą premierą miesiąca jest powieść "Śmiercionośny upominek".  Po głośnej trylogii Oblicza Victorii Bergman wydanej przez Sonia Draga, bezgranicznie zauroczyłam się mrokiem Kopenhagi. Ten duet literacki potrafi jechać po bandzie. Każdą książkę czytałam z ogromnym podnieceniem. Liczę, że nowa powieść wbije mnie w fotel.  Równie ogromne nadzieje mam w stosunku do powieści Krzysztofa Rodaka "Alicja. Prawo lustra". To mroczna baśń, w której wyobraźnia poniosła autora w strefę przerażających rzeczywistości.


Jest co czytać! Zaprezentowane premiery i nowości to jednak nie wszystko, co ukaże się na naszym rynku wydawniczym. Macie jakieś swoje ciekawe typy? Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz